Necvičte sami, zkuste si vzít parťáka

Všichni víme, jak je to s motivací. Na začátku jsme motivovaní a všechno chceme dosáhnout nejlépe hned. Jakmile začneme se cvičením, první týden nás cvičení nadšeně baví, chodíme na něj sami a v motivaci nevidíme žádný problém. Jak nastane druhý nebo třetí týden, nadšení opadává, motivace mizí v dáli a my máme chuť se na všechno vykašlat a vrátit se do starých zajetých kolejí. Jakmile si ale najdete na své cvičení parťáka, budete mít mnohem větší motivaci. Může to být přítel či trenér, ale necvičte sami. Jakmile jednou vynecháte, snadno to uděláte častěji. Když jste s někým ale domluveni, prostě už musíte jít cvičit. Zkuste posilovnu, cvičební stroje i posilování s činkami.

Trenér do začátku posilování s činkami

Výborně funguje i vzájemná motivace. Když vidíte, jak se váš parťák v podobě kolegy či kamaráda snaží o něco víc, než se snažíte momentálně vy, nebo má i lepší výsledky, budete se jej snažit dohnat. Nebudete se chtít nechat zahanbit a budete se snažit zase o něco víc. Ve výsledku je to přínos pro vás pro oba. V začátku cvičení je to vždy dost obtížné. Nebojte se proto v posilovně zeptat, říct si o radu a vezměte se alespoň na pár prvních hodin trenéra. V posilovně vám určitě někoho doporučí. Trenér vám zezačátku všechno vysvětlí a zejména vás naučí cvičit a posilovat správně na strojích a správně používat činky jednoručky. Technika je velice důležitá pro vysokou efektivitu cvičení a proto, abyste si hned na samotném začátku nezpůsobili nějaké zbytečné zranění. Fitness trenér vám poradí i v oblasti stravy.

Pestrá a pravidelná strava

Efektní cvičení je důležité nejen kvůli vašemu hubnutí, ale i k posílení svalů, u kterého použijete i posilovací činky. Bez pravidelné a pestré stravy se u toho ale neobejdete. Žádné diety, jezte dostatečně a pestře. Musíte dát tělu dostatek živin, ať máte sílu cvičit a nabírat svaly. Začněte cvičit ještě dnes. Neříkejte si nikdy, začnu příští týden, nebo příští měsíc. Pokud opravdu chcete ze sebou začít něco dělat, tak začněte určitě hned. Při cvičení s posilovacími činkami provádějte pohyby před zrcadlem a kontrolujte, zda provádíte cviky opravdu správně. Postupně pak můžete tuto pomůcku odbourat a věnovat se pouze cvičení, na které se budete plně soustředit. Pozornost, která je soustředěná pouze na samotné posilovací cvičení, má velký efekt. Stejné je to i s hudbou, někdy vás může spíš rozptylovat než motivovat.